maandag 15 juli 2013

Dag 1 Amsterdam - Los Angeles

Hotel: Crowne Plaza
Highlights: -
Hoogste temperatuur: 28 graden

Eigenlijk begonnen we met een dag 0. Zaterdag werden we tegen 2-en opgehaald door mijn tante Hanny en oom Tonny. Ze zetten ons af bij Schiphol waar we de koffers en rugtassen in een kluis doen. Daarna hoppen we weer in de zwarte bus en worden we in de buurt van de Amsterdam Arena afgezet. Bedankt uncle en auntie!

Daarna begint een lange dag en nacht wachten. We eten eerst een patatje en gaan alvast naar de arena, waar het concert van Robbie Williams plaats vindt. Dit viel toevallig samen met de start van de vakantie maar dat vonden we ook wel weer wat hebben. Robbie begint zelf echter pas om 9 uur met zijn optreden dus we zitten er een paar uur op gammele stadionstoeltjes. Maar zeker de moeite waard want het was een leuke show. Precies om 11 uur is het afgelopen en dan gaan we met de trein richting schiphol. We waren daar tegen twaalven en konden pas om kwart over vijf inchecken. Op dat tijdstip valt er ook weinig te beleven op schiphol dus dan duurt wachten extra lang. Uiteraard is het na het inchecken weer wachten voor de gate en zelfs het taxiën naar de juist startbaan duurt ca. 20 minuten. We hebben geen slaap gehad dus in het vliegtuig gaan de oogjes toe. Naja, slapen kan je het niet echt noemen.

Als we uiteindelijk om 4 uur (1 uur 's nachts van zondag op maandag in NL) in ons hotel in Los Angeles aankomen, hebben we maximaal drie uur slaap gehad in twee dagen. Maakt niet uit, want het is supergaaf om hier eindelijk te zijn na al die maanden! De vlucht duurde ca. 15 uur en verliep verder prima. Omdat we in San Francisco een tussenstop maakten en daar ook bij Homeland Security langs moesten (foto en vingerafdrukken), hoefden we dit in Los Angeles niet meer te doen en konden we na het ophalen van de koffers door naar het autoverhuurbedrijf. Daar kiest Michael voor een SUV. We mogen zelf kiezen uit een rij auto's en het wordt een net gewassen Chevrolet Equinox, nice!

Na inchecken bij het hotel, gaan we naar Ralph's voor de nodige boodschappen (yes, blikjes coca cola vanilla!) en halen een koelbox bij de buurman om ons drinken on the road fris te houden. We eten nog even wat fastfood bij In-N-Out Burger en gaan dan terug naar het hotel. Lekker douchen, blog bijwerken, foto's overzetten etc. Morgen op pad in LA!